Najveće pojačanje FKV je pun stadion "Karađorđe"
Posted: Fri Jul 08, 2011 12:00 pm
Pre svega, složićemo se u jednom da od pisanja na interet forumima nećemo mnogo doprineti da se naš broj uveća, nego se isključivo u stvarnom svetu menja stvarnost i utiče na nju. To neka svima bude na umu, pre nego što bilo šta pomisle o Vojvodinaštvu.
Mi smo ti koji moramo dići Grad na noge, i to ne samo za jednu utakmicu u sezoni. Sve generacije Vojvodinaša moraju se početi angažovati na podizanju kako Grada, tako i okolnih naselja. Blizu su nam evropske utakmice, blizu je nova sezona i kup. Sporovedimo u delo sve ovo što se toliko godina ovde pisalo, što se apelovalo i želelo. Svima je kristalno jasno da bez pravog i jakog marketinga nema ni omasovljenja našeg navijačkog korpusa. Prošle sezone nas je bilo svega 3.500 u proseku na našem stadionu, ove sezone tu brojku moramo preskočiti i podići na bar 6.000 stalnih i uzavrelih navijača. Za Grad koji ima blizu 400.000 stanovnika je to jadna cifra. Imaćemo noćne utakmice, tako da sve ispod 6.000 treba da bude sramota za sve nas, a pogoto za neki Indijanski marketing koji klub trenutno ima. Indijanski, da prostate, to sve deluje!
Kao plod private prepiske sa Ice-om, razrađeno je nekoliko ideja.
Kada se slegnulo Finale Kupa i izabran novi trener, otvaram ovu posebnu temu, “Najveće pojačanje FK Vojvodine je pun Stadion Karađorđe!” Neka ova tema bude naš mali kutak konkretnih predloga i akcija koji trebaju direktno da utiču na povećanje našeg navijačkog korpusa.
Pošto nas je istorija naučila da kada se Klub digne na noge, za očekivati je da na Vojvodinu udare razni instrumenti u službi blizanca, ali i van toga, jer su mnogi ljubomorni na nas. Videli smo na Finalu i posle, čega se oni jedino plaše, a to je masovnost našeg pokreta. Ono u Finalu je pokret ljudi koji je konačno zaživeo i zbog toga moramo biti istrajni. Ključno je inače da konačno dignemo grad na noge i da nas bude respektabilan broj na utakmicama, kao nekada uostalom, onda će to morati da uvažavaju. To je na žalost surova realnost u Srbiji, da se u realnom životu i zato se na stadionu menja stvarnost i utiče na nju.
Sponzori ni da cuju za FKV, sve je centralizovano. Međutim, sponzore neke veće nikada nećemo imati dok ne osvajamo trofeje, a možda ni onda, jer mi nemamo podršku političkih struktura kao blizanci koji na taj način i dobijaju sponzore. Ne treba mi da ih čekamo kao ozebao Sunce, treba da se fokusiramo na ono šta mi možemo da uradimo, kako da ojačamo naš marketing, a naravno neke manje lokalne sponzore možemo privući (jer se ne može bez bilo kakvog sponzora, a ipak ima i onih koje vode neki ljudi koji navijaju za naš Klub. Naravno, trebaju nam i odlični rezultati Voše i pogotovo jedan trofej, ali to ne smemo čekati.
Ceo Novi Sad verovatno nećemo skoro okrenuti u našu korist, jer će tu uvek biti onih maminih i tatinih sinova koji će navijati za one koji samo pobeđuju i zato što je to “in”, plus tu su i oni koji su malo udareni u glavu i jako se pale na tu cigansku i grobarsku šovinističku retoriku. Ali bitno je da mi doguramo do što većeg procenta ljudi koji će bodriti Vošu i da se to ustali, a onda ova manjina neće smeti ni nos da promoli napolje. A jednog dana kada Voša bude igrala i u Evropi značajniju ulogu, još ćemo više smanjiti taj procenat domaćih izdajica. Ali bitan je taj marketing i širenje naše priče, tu pre svega utičemo na one koji su se skoro doselili u Novi Sad i još ne osećaju ni Grad, a kamoli Vošu svojim. Ako su neki od njih već nepovratno naučeni da obožavaju blizance, barem na njihovu decu možemo da utičemo. Sve u svemu, dosta toga i od nas zavisi, ali naša bitka nije laka kada uzmemo u obzir protiv čega se sve borimo. Zato moramo biti istrajni.
Ostaje nam dakle, da do i u toku sledeće sezone animiramo sugrađane, a i šire, na svakom mogućem mestu da se priklone našem pokretu i osete Vojvodinu kao svoju drugu kuću. Mišljenja sam da u narednom period treba pokrenuti 2 veoma bitne, od života zančajne priče za naš Klub i sve nas:
Prva – U poslednje vreme je primetno da se stariji navijači polako vraćaju na stadion, a sve manje je klinaca na tribinama da prate naš Klub i to nikako ne valja. Pitamo se zašto se prekinulo sa praksom posete osnovim i srednjim školama, a to bi baš sada trebalo navijše raditi? Pored Kluba, to bi morala i “Firma” preko odgovarajućih predstavnika da radi, uostalo kao što je bilo i ranije, ali se sve završilo sa svega nekoliko poseta. Prošle sezone se sprovodio delimičan marketing lepljenjem plakata, gde je nekolicina nas lepila plakate po svom kraju, ali ni to nije bilo na očekivanom nivou, mnogo je mrzelo da zalepe na svom ulazu plakat par dana pred utakmicu. Pazi 1 plakat je pojedincima bilo teško da odštampaju i zalepe na ulaz svoje zgrade ili na neku banderu u svojoj oklini. Krivica je i naša moramo to priznati, šta zapravo želimo? Nalepnice su takođe masovno lepljene, ali ni to nije bilo na zadovoljavajućem nivou. To svako od nas može uraditi i time dati nesumnjiv doprinos širenju naše priče.
Mislim da je krajnje vreme da Klub i “Firma” naprave jedan Tim koji će sve to isplanirati, koordinisati, kontrolisati i podići konačno priču na viši nivo. Treba otpočeti više sa tom promocijom po osnovnim i srednjim školama, gde će se predstavnici Kluba i “Firme” obraćati učenicima, deliti dresove, ulaznice, majice, suvenire kako Kluba, tako i Grupe.
Zašto ne bi ponovo postavljali štandove po gradu,pred svaku utakimicu, kao za Finale Kupa, gde će se deliti promotivni material i pozivati brojnu populaciju da dođe gledati svoju Vošu. Treba se ponovo mobilisati. Takođe postaviti i ozvučenje i puštati navijačke pesme i tako privući masu i potruditi se da steknu što pozitivniji utisak o Klubu i “Firmi”, da to nisu huligani nego pravi navijači koji vole svoj Grad i svoj Klub. Mora se vrattiti poverenje u Vošu i da ljudi punim plućima počnu disati za svoj gradski klub, kao što je uostalo to i pre bio slučaj, samo što se većina tog doba ne seća (osim sa starih izbledelih slika), jer nismo bili ni rođeni tada.
Druga - Širenje naše priče i marketinga po vojvođanskim selima, najviše okolnim, ne možemo ni da zamislimo kako ljudi tamo nemaju pojma šta se dešava i nisu upućeni. Nismo baš previše omiljeni tamo, ali ima itekako ljudi koji bi možda išli na neko Finale Kupa ili neku drugu utakmicu samo da znaju kako. A eto lokalne ciganske i grobarske grupe po tim selima čak šire marketing, na glavnu zgradu u selu ili ulaz u najveću prodavnicu okače svoje plakate i njima super. Ako i nemamo nekog u pojedinim selima koji je redovan na utakmicama, zašto ne poslati neku ekipu koja bi kolima otišla tamo i začas par mesta zatrpala plakatima? Okolna sela i mesta su naš "rudnik zlata" sto se tice budućih navijača, simpatizera.
Padaju mi ideje na pamet. Kada je u pitanju oraganizovanje ljudi iz sela da dolaze da prate Vojvodinu, mislim da bi to najlakše bilo izvodljivo kada se događa nesto na šta gravitira veliki broj meštana. Tada promovisati Vojvodinu. Još kada bi to RTV, (ili neka lokalna Radio ili Tv stanica) podržao i promovisao takve priredbe u organizaciji Vojvodine i Firme:
- "seoska slava"
- koncert neke muzicke zvezde
- utakmica lokalnog fudbalskog kluba
- neki tradicionalni dogadjaj, poput "kobasicijada", "slaninijada", "dan vina", "vasar" i drugi.
Jednostavno, za početak POKLANJATI BESPLATNE SEZONSKE KARTE ZA ZAPAD, ORGANIZOVATI BESPLATAN PREVOZ na važnije utakmice, gde će autobus kupiti navijače sa vaučerima (na primer, najjednostavnije jedan autobus koji krene od Titela, preko Šajkaša, Budisave, Kaća do Novog Sada. Jedan autobus iz Maglica, preko Petrovca, Kisača, Rumenke do Novog Sada. Jedan iz Rume, preko Beočina do Novog Sada) i iz drugih pravaca. Kako ovo jednostavno zvuči, a ne znam ko ne bi poželeo da gleda na primer Vojvodinu u Evropskoj utakmici iz tih mesta? Ja bi licno u Šajkašu našao bar 3 komšija koji bi hteli da odu na taj način na utakmicu. Verujem da bi svako od nas ko ima rodbine po selima slično uradio (a svako ima nekoga na selu). Tako se pridobijaju pristalice i navijači. Nije mi jasno, jel su u Klubu toliko sposobni da ne umeju to da sporvedu i podrže? Uz malo truda to se da organizovati. Jeste da u našem Klubu nisu sve bajni ljudi, ali u poslednje vreme su pokazali da su voljni nešto da urade. Ne verujem da sve može odmah da funkcioniše savršeno, ali nešto može da se uradi. Za razliku od nužnih poseta školama i animiranja klinaca, što ljudi iz klupskog marketinga ipak imaju negde na umu (ali nije im dovoljno prioritetno nažalost), verujem da niko čak ni ne pomišlja na animiranje ljudi iz okolnih i malo daljih sela. Odigraju naši tu i tamo neku prijateljsku utakmicu u toku sezone radnim danom i uglavnom bez atraktivnijih naših igrača, ali sve se to svodi samo na jačanje nekih odnosa sa tim lokalnim malim klubovima. Niko tu ne misli na lokalnu populaciju i kontakt sa njima. Koliko u Klub imaju dara za marketing, dosta tanko kada se sabere.
Klub bi morao da organizuje i neka dešavanja po okolnim mestima, na temu FKV, gde će ljude pozivati na utakmice, NAROCITO ONE VAZNIJE, i poklanjati, BESPLATNE sezonske ulaznice i BESPLATAN PREVOZ. Napisah da treba iskoristiti seoske slave i tradicionalna dešavanja, pa tada je celo selo na okupu, a dođe i gomila ljudi iz okolnih sela. Idealno za neku marketinšku akciju.Odlična bi bila ta stvar sa nekim autobusom ili više njih koji bi išao pre utakmice od sela do sela. Plakati se moraju lepiti, to se podrazumeva. Mnogi sam siguran dobro poznaju situaciju tamo, jer često idemo kod rodbine i možemo se složiti i reći da je tačno da su ljudi poprilično siromašni, jer su mesta nerazvijena, ali samim tim su jako vezani i za Grad, pa moraju za svaku sitnicu da dolaze u Novi Sad, tako da verujem da bi često bili u mogućnosti i sami da dođu ovde na utakmicu ili na polazak na recimo Finale Kupa (što naravno ne znači da ono sa autobusima ne treba sprovesti). Mnogi od tih ljudi imaju mesečne autobuske karte, ali problem je u tome što autobusi idu retko za Novi Sad. No, glavni problem jeste neinformisanost. Ljudi tamo nisu maltene ni za Firmu čuli, ne znaju šta to znači, Vojvodina kao klub im je mnogima bliska (Recimo ima tamo puno, onako pravih vojvođanskih domaćina), ali nisu upoznati zbog medijske blokade (tamo se jako dolazi recimo do ADSL interneta, a SBB-ov i ne možeš uopšte dobiti). Bar da krenemo od tih plakata, jer nema ni toga. Dodatni problem je i u tome što svoj marketing šire lokalni cigani i grobari, oni koriste seoske slave i slično, organizuju tribine i tako pridobijaju ljude. Grobari Kać na primer pokrivaju sva ta okolna mesta. Muka mi kada to vidim i želim da se tome stane na kraj.
Da ne zaboravimo naravno ni severni deo, od Rumenke preko Kisača, Stepanovićeva do Temerina, Bačkog Jarka, Zmajeva… Pomalo je zaboravljen i Begeč na zapadu, a zašto se ne bi širili i do Gložana, Bačkog Petrovca i Kulpina, tamo ima dosta Slovaka koji bi nam mogli biti naklonjeni?
Što se tiče situacije na sremskoj strain (lično znam), ni tu nam stvari ne stoje dobro, tamo jako slabo i sporo naša priča dopire.
Sve to kada se sabere, nije mali broj ljudi u pitanju, a ne treba zaboraviti da većina nema neko fiksno radno vreme, jer se bave poljoprivredom i da bi recimo uvek mogli izdvojiti vreme da odu jedan dan na Finale Kupa ili neku Evropsku utakmicu. Naravno nerealno je sve njih očekivati na svakoj manjoj utakmici jer na njivama ima puno posla, ali recimo mlađu populaciju odatle bi i tome mogli naučiti, jer se oni uglavnom dosađuju u selu.
Žalosno je eto da do sada ti ljudi obično izaberu dan kada u Novom Sadu gostuje blizanački cirkus da mahom pohrle ovamo. To mora da se menja. To bi u Klubu morali isplanirati, svaku akciju vec imati pripremljenu, a pravo vreme ce biti da se vec ovog leta krene sa time. Formiranje marketing tima je inperativ. Evropske utakmice su pravi magnet.
Mislim da je ovo jako bitno i da bez toga sve naše priče o širenju našeg jezgra i šire navijačke mase padaju u vodu. Moramo da shvatimo da nam se ništa ne servira na srebrnom tanjiru poput blizanaca i da moramo maltene krv da propljujemo da bi smo konačno dočekali evropsku i jaku Vojvodinu. Uglavnom, u narednim danima, mesecima moramo da izvršimo totalnu ofanzivu po pitanju marketinga i spopadanja ljudi, a verujem da ćemo mnoge od njih dobiti posle i kao trajne navijače. Voša nije klub koji teži da prezentuje samo Novi Sad, nego i malo šire. Nije nam cilj da dopremo duboko na jug niti da diramo Suboticu i Zrenjanin, ali iskreno se nadam da će ljudi po gomili vojvođanskih sela koji i nemaju neke veće klubove da bodre, shvatiti da im je mnogo bolje i prirodnije da podrže Vošu nego titove blizance. I tu moramo mnogo da radimo, marketing mora da dopre i do tih sela, treba i tim ljudima, mahom neobrazovanim približiti naš klub i objasniti neke stvari.
Mi smo ti koji moramo dići Grad na noge, i to ne samo za jednu utakmicu u sezoni. Sve generacije Vojvodinaša moraju se početi angažovati na podizanju kako Grada, tako i okolnih naselja. Blizu su nam evropske utakmice, blizu je nova sezona i kup. Sporovedimo u delo sve ovo što se toliko godina ovde pisalo, što se apelovalo i želelo. Svima je kristalno jasno da bez pravog i jakog marketinga nema ni omasovljenja našeg navijačkog korpusa. Prošle sezone nas je bilo svega 3.500 u proseku na našem stadionu, ove sezone tu brojku moramo preskočiti i podići na bar 6.000 stalnih i uzavrelih navijača. Za Grad koji ima blizu 400.000 stanovnika je to jadna cifra. Imaćemo noćne utakmice, tako da sve ispod 6.000 treba da bude sramota za sve nas, a pogoto za neki Indijanski marketing koji klub trenutno ima. Indijanski, da prostate, to sve deluje!
Kao plod private prepiske sa Ice-om, razrađeno je nekoliko ideja.
Kada se slegnulo Finale Kupa i izabran novi trener, otvaram ovu posebnu temu, “Najveće pojačanje FK Vojvodine je pun Stadion Karađorđe!” Neka ova tema bude naš mali kutak konkretnih predloga i akcija koji trebaju direktno da utiču na povećanje našeg navijačkog korpusa.
Pošto nas je istorija naučila da kada se Klub digne na noge, za očekivati je da na Vojvodinu udare razni instrumenti u službi blizanca, ali i van toga, jer su mnogi ljubomorni na nas. Videli smo na Finalu i posle, čega se oni jedino plaše, a to je masovnost našeg pokreta. Ono u Finalu je pokret ljudi koji je konačno zaživeo i zbog toga moramo biti istrajni. Ključno je inače da konačno dignemo grad na noge i da nas bude respektabilan broj na utakmicama, kao nekada uostalom, onda će to morati da uvažavaju. To je na žalost surova realnost u Srbiji, da se u realnom životu i zato se na stadionu menja stvarnost i utiče na nju.
Sponzori ni da cuju za FKV, sve je centralizovano. Međutim, sponzore neke veće nikada nećemo imati dok ne osvajamo trofeje, a možda ni onda, jer mi nemamo podršku političkih struktura kao blizanci koji na taj način i dobijaju sponzore. Ne treba mi da ih čekamo kao ozebao Sunce, treba da se fokusiramo na ono šta mi možemo da uradimo, kako da ojačamo naš marketing, a naravno neke manje lokalne sponzore možemo privući (jer se ne može bez bilo kakvog sponzora, a ipak ima i onih koje vode neki ljudi koji navijaju za naš Klub. Naravno, trebaju nam i odlični rezultati Voše i pogotovo jedan trofej, ali to ne smemo čekati.
Ceo Novi Sad verovatno nećemo skoro okrenuti u našu korist, jer će tu uvek biti onih maminih i tatinih sinova koji će navijati za one koji samo pobeđuju i zato što je to “in”, plus tu su i oni koji su malo udareni u glavu i jako se pale na tu cigansku i grobarsku šovinističku retoriku. Ali bitno je da mi doguramo do što većeg procenta ljudi koji će bodriti Vošu i da se to ustali, a onda ova manjina neće smeti ni nos da promoli napolje. A jednog dana kada Voša bude igrala i u Evropi značajniju ulogu, još ćemo više smanjiti taj procenat domaćih izdajica. Ali bitan je taj marketing i širenje naše priče, tu pre svega utičemo na one koji su se skoro doselili u Novi Sad i još ne osećaju ni Grad, a kamoli Vošu svojim. Ako su neki od njih već nepovratno naučeni da obožavaju blizance, barem na njihovu decu možemo da utičemo. Sve u svemu, dosta toga i od nas zavisi, ali naša bitka nije laka kada uzmemo u obzir protiv čega se sve borimo. Zato moramo biti istrajni.
Ostaje nam dakle, da do i u toku sledeće sezone animiramo sugrađane, a i šire, na svakom mogućem mestu da se priklone našem pokretu i osete Vojvodinu kao svoju drugu kuću. Mišljenja sam da u narednom period treba pokrenuti 2 veoma bitne, od života zančajne priče za naš Klub i sve nas:
Prva – U poslednje vreme je primetno da se stariji navijači polako vraćaju na stadion, a sve manje je klinaca na tribinama da prate naš Klub i to nikako ne valja. Pitamo se zašto se prekinulo sa praksom posete osnovim i srednjim školama, a to bi baš sada trebalo navijše raditi? Pored Kluba, to bi morala i “Firma” preko odgovarajućih predstavnika da radi, uostalo kao što je bilo i ranije, ali se sve završilo sa svega nekoliko poseta. Prošle sezone se sprovodio delimičan marketing lepljenjem plakata, gde je nekolicina nas lepila plakate po svom kraju, ali ni to nije bilo na očekivanom nivou, mnogo je mrzelo da zalepe na svom ulazu plakat par dana pred utakmicu. Pazi 1 plakat je pojedincima bilo teško da odštampaju i zalepe na ulaz svoje zgrade ili na neku banderu u svojoj oklini. Krivica je i naša moramo to priznati, šta zapravo želimo? Nalepnice su takođe masovno lepljene, ali ni to nije bilo na zadovoljavajućem nivou. To svako od nas može uraditi i time dati nesumnjiv doprinos širenju naše priče.
Mislim da je krajnje vreme da Klub i “Firma” naprave jedan Tim koji će sve to isplanirati, koordinisati, kontrolisati i podići konačno priču na viši nivo. Treba otpočeti više sa tom promocijom po osnovnim i srednjim školama, gde će se predstavnici Kluba i “Firme” obraćati učenicima, deliti dresove, ulaznice, majice, suvenire kako Kluba, tako i Grupe.
Zašto ne bi ponovo postavljali štandove po gradu,pred svaku utakimicu, kao za Finale Kupa, gde će se deliti promotivni material i pozivati brojnu populaciju da dođe gledati svoju Vošu. Treba se ponovo mobilisati. Takođe postaviti i ozvučenje i puštati navijačke pesme i tako privući masu i potruditi se da steknu što pozitivniji utisak o Klubu i “Firmi”, da to nisu huligani nego pravi navijači koji vole svoj Grad i svoj Klub. Mora se vrattiti poverenje u Vošu i da ljudi punim plućima počnu disati za svoj gradski klub, kao što je uostalo to i pre bio slučaj, samo što se većina tog doba ne seća (osim sa starih izbledelih slika), jer nismo bili ni rođeni tada.
Druga - Širenje naše priče i marketinga po vojvođanskim selima, najviše okolnim, ne možemo ni da zamislimo kako ljudi tamo nemaju pojma šta se dešava i nisu upućeni. Nismo baš previše omiljeni tamo, ali ima itekako ljudi koji bi možda išli na neko Finale Kupa ili neku drugu utakmicu samo da znaju kako. A eto lokalne ciganske i grobarske grupe po tim selima čak šire marketing, na glavnu zgradu u selu ili ulaz u najveću prodavnicu okače svoje plakate i njima super. Ako i nemamo nekog u pojedinim selima koji je redovan na utakmicama, zašto ne poslati neku ekipu koja bi kolima otišla tamo i začas par mesta zatrpala plakatima? Okolna sela i mesta su naš "rudnik zlata" sto se tice budućih navijača, simpatizera.
Padaju mi ideje na pamet. Kada je u pitanju oraganizovanje ljudi iz sela da dolaze da prate Vojvodinu, mislim da bi to najlakše bilo izvodljivo kada se događa nesto na šta gravitira veliki broj meštana. Tada promovisati Vojvodinu. Još kada bi to RTV, (ili neka lokalna Radio ili Tv stanica) podržao i promovisao takve priredbe u organizaciji Vojvodine i Firme:
- "seoska slava"
- koncert neke muzicke zvezde
- utakmica lokalnog fudbalskog kluba
- neki tradicionalni dogadjaj, poput "kobasicijada", "slaninijada", "dan vina", "vasar" i drugi.
Jednostavno, za početak POKLANJATI BESPLATNE SEZONSKE KARTE ZA ZAPAD, ORGANIZOVATI BESPLATAN PREVOZ na važnije utakmice, gde će autobus kupiti navijače sa vaučerima (na primer, najjednostavnije jedan autobus koji krene od Titela, preko Šajkaša, Budisave, Kaća do Novog Sada. Jedan autobus iz Maglica, preko Petrovca, Kisača, Rumenke do Novog Sada. Jedan iz Rume, preko Beočina do Novog Sada) i iz drugih pravaca. Kako ovo jednostavno zvuči, a ne znam ko ne bi poželeo da gleda na primer Vojvodinu u Evropskoj utakmici iz tih mesta? Ja bi licno u Šajkašu našao bar 3 komšija koji bi hteli da odu na taj način na utakmicu. Verujem da bi svako od nas ko ima rodbine po selima slično uradio (a svako ima nekoga na selu). Tako se pridobijaju pristalice i navijači. Nije mi jasno, jel su u Klubu toliko sposobni da ne umeju to da sporvedu i podrže? Uz malo truda to se da organizovati. Jeste da u našem Klubu nisu sve bajni ljudi, ali u poslednje vreme su pokazali da su voljni nešto da urade. Ne verujem da sve može odmah da funkcioniše savršeno, ali nešto može da se uradi. Za razliku od nužnih poseta školama i animiranja klinaca, što ljudi iz klupskog marketinga ipak imaju negde na umu (ali nije im dovoljno prioritetno nažalost), verujem da niko čak ni ne pomišlja na animiranje ljudi iz okolnih i malo daljih sela. Odigraju naši tu i tamo neku prijateljsku utakmicu u toku sezone radnim danom i uglavnom bez atraktivnijih naših igrača, ali sve se to svodi samo na jačanje nekih odnosa sa tim lokalnim malim klubovima. Niko tu ne misli na lokalnu populaciju i kontakt sa njima. Koliko u Klub imaju dara za marketing, dosta tanko kada se sabere.
Klub bi morao da organizuje i neka dešavanja po okolnim mestima, na temu FKV, gde će ljude pozivati na utakmice, NAROCITO ONE VAZNIJE, i poklanjati, BESPLATNE sezonske ulaznice i BESPLATAN PREVOZ. Napisah da treba iskoristiti seoske slave i tradicionalna dešavanja, pa tada je celo selo na okupu, a dođe i gomila ljudi iz okolnih sela. Idealno za neku marketinšku akciju.Odlična bi bila ta stvar sa nekim autobusom ili više njih koji bi išao pre utakmice od sela do sela. Plakati se moraju lepiti, to se podrazumeva. Mnogi sam siguran dobro poznaju situaciju tamo, jer često idemo kod rodbine i možemo se složiti i reći da je tačno da su ljudi poprilično siromašni, jer su mesta nerazvijena, ali samim tim su jako vezani i za Grad, pa moraju za svaku sitnicu da dolaze u Novi Sad, tako da verujem da bi često bili u mogućnosti i sami da dođu ovde na utakmicu ili na polazak na recimo Finale Kupa (što naravno ne znači da ono sa autobusima ne treba sprovesti). Mnogi od tih ljudi imaju mesečne autobuske karte, ali problem je u tome što autobusi idu retko za Novi Sad. No, glavni problem jeste neinformisanost. Ljudi tamo nisu maltene ni za Firmu čuli, ne znaju šta to znači, Vojvodina kao klub im je mnogima bliska (Recimo ima tamo puno, onako pravih vojvođanskih domaćina), ali nisu upoznati zbog medijske blokade (tamo se jako dolazi recimo do ADSL interneta, a SBB-ov i ne možeš uopšte dobiti). Bar da krenemo od tih plakata, jer nema ni toga. Dodatni problem je i u tome što svoj marketing šire lokalni cigani i grobari, oni koriste seoske slave i slično, organizuju tribine i tako pridobijaju ljude. Grobari Kać na primer pokrivaju sva ta okolna mesta. Muka mi kada to vidim i želim da se tome stane na kraj.
Da ne zaboravimo naravno ni severni deo, od Rumenke preko Kisača, Stepanovićeva do Temerina, Bačkog Jarka, Zmajeva… Pomalo je zaboravljen i Begeč na zapadu, a zašto se ne bi širili i do Gložana, Bačkog Petrovca i Kulpina, tamo ima dosta Slovaka koji bi nam mogli biti naklonjeni?
Što se tiče situacije na sremskoj strain (lično znam), ni tu nam stvari ne stoje dobro, tamo jako slabo i sporo naša priča dopire.
Sve to kada se sabere, nije mali broj ljudi u pitanju, a ne treba zaboraviti da većina nema neko fiksno radno vreme, jer se bave poljoprivredom i da bi recimo uvek mogli izdvojiti vreme da odu jedan dan na Finale Kupa ili neku Evropsku utakmicu. Naravno nerealno je sve njih očekivati na svakoj manjoj utakmici jer na njivama ima puno posla, ali recimo mlađu populaciju odatle bi i tome mogli naučiti, jer se oni uglavnom dosađuju u selu.
Žalosno je eto da do sada ti ljudi obično izaberu dan kada u Novom Sadu gostuje blizanački cirkus da mahom pohrle ovamo. To mora da se menja. To bi u Klubu morali isplanirati, svaku akciju vec imati pripremljenu, a pravo vreme ce biti da se vec ovog leta krene sa time. Formiranje marketing tima je inperativ. Evropske utakmice su pravi magnet.
Mislim da je ovo jako bitno i da bez toga sve naše priče o širenju našeg jezgra i šire navijačke mase padaju u vodu. Moramo da shvatimo da nam se ništa ne servira na srebrnom tanjiru poput blizanaca i da moramo maltene krv da propljujemo da bi smo konačno dočekali evropsku i jaku Vojvodinu. Uglavnom, u narednim danima, mesecima moramo da izvršimo totalnu ofanzivu po pitanju marketinga i spopadanja ljudi, a verujem da ćemo mnoge od njih dobiti posle i kao trajne navijače. Voša nije klub koji teži da prezentuje samo Novi Sad, nego i malo šire. Nije nam cilj da dopremo duboko na jug niti da diramo Suboticu i Zrenjanin, ali iskreno se nadam da će ljudi po gomili vojvođanskih sela koji i nemaju neke veće klubove da bodre, shvatiti da im je mnogo bolje i prirodnije da podrže Vošu nego titove blizance. I tu moramo mnogo da radimo, marketing mora da dopre i do tih sela, treba i tim ljudima, mahom neobrazovanim približiti naš klub i objasniti neke stvari.