Stranica 1 od 376

Marketing kluba

Poslato: Čet Dec 06, 2007 4:56 pm
od Brane
Gledajuci na FK Vojvodinu kao na jedan slozen sistem koji se sastoji iz mnogih delova, smatram da vecina tih delova trenutno funkcionise jako dobro. Prvi tim, podmladak, finansije, uslovi za rad... Medjutim marketing prosto ne postoji. Ja stvarno ne mogu da razumem da neko u 21. veku ne vidi vaznost reklame. Reklama je nesto sto moze sasvim prosecan proizvod da pretvori u najbolji.
Mi trenutno jurimo titulu (aj'd dobro, moze ova trka da potraje ali ipak cemo ucestvovati u njoj) i razlika imedju nas i titovih blizanaca je jako mala. Da ne preterujem pa da kazem da je kvalitet na nasoj strani, drzacu se zvanicne statistike. Imamo prvog strelca lige, verovatno i najboljeg igraca lige, najboljeg golmana (ovde marketing nekako radi :-) i zaostajemo za prvim timom svega par bodova. Covek bi rekao prilicno ujednaceno.
I onda se desi da jedan od ta dva tima trenira u Kacu a drugi ode na Santiago Bernabeo i igra protiv Reala. Buum. Percepcija ove dve vesti stvara sasvim suprotnu sliku o snazi i velicini ta dva kluba. Vise nije bitno ono sto je stvarno. Sada se na ta dva kluba gleda kao na favorita u prvenstvu i na marginalca koji zivi jednu prolaznu epizodu u svom postojanju.
Necu da davim previse i nije mi drago sto postavljam ovaj quote ali se nadam da ce inicirati neko dalje razmisljanje na ovu temu. Krajnje je vreme da i marketing postane polje na kome se zahteva uspeh!

Dakle, Djukiceve reci posle danasnje utakmice:
"Za mene je bitno da su igrači odmerili snage sa jednom od najboljih ekipa na svetu, da vidimo gde smo u odnosu na njih. Igrački sam zadovoljan, ali ne mogu da kažem da sam potpuno zadovoljan, jer mi smo Partizan, a izgubili smo," rekao je posle utakmice Đukić, "Igra i zalaganje bili su onakvi kakvi bi uvek morali da budu: ostavili smo dobar utisak."

Poslato: Čet Dec 06, 2007 5:44 pm
od Radoye
Ne znam ni sam da li je mozda trebalo da otvorim novu temu ali mislim da je i ovo neki vid marketinga - MEDIJSKA BLOKADA.

Nas klub je u totalnom medijskom mraku, u ovoj zemlji se prica samo o dva kluba a kad se oni pomenu u negativnom kontekstu tek se onda nadje mesta i za nas, da se i na Vojvodinu malo pljune.

Odlican primer je teksi iz "Politike" povodom nedavnih "dogadjaja" na ciganskoj tribini koji sa nasim klubom nemaju ama bas nikakve veze ali koji su iskoristeni da se protiv nas plasiraju teske optuzbe. Tekst prenosim u celini - nemojte mi zameriti:
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=50030
Спортска коза ностра
Полиција испитује везу „делија” и мафије
Проверавају се информације о повезаности управе Црвене звезде, навијачких група и дилера дроге. – „Осовина Пикси – Дамјановић припремила нереде на утакмици са Хајдуком из Куле”, сазнајемо у МУП-у
Slika
Полиција има податке да су нереди на недељној утакмици између Звезде и Хајдука представљали „добродошлицу” новом председнику Црвене звезде Топлици Спасојевићу и, према тим информацијама, припремила их је, како каже наш саговорник, „осовина Драган Стојковић Пикси – Зоран Дамјановић”, кажу извори „Политике” из МУП-а Србије. Полиција делује у два смера после немилог догађаја на недељној фудбалској утакмици. Први је откривање навијача који су покушали да убију припадника Жандармерије, а резултат тога је јучерашње хапшење Уроша Мишића. Утврђено је и да се пиротехничка средства уносе на стадион Црвене звезде два дана пре утакмице, па се касније организовано деле навијачима на трибинама.

Други правац у којем делује полиција јесте проверавање шокантних информација о повезаности између управе клуба Црвена звезда, навијачких група и организованих криминалних група које су доминантне на тржишту дроге.

Посебно се проверава веза о сумњивим продајама фудбалера Црвене звезде.

Досад прикупљени подаци полиције говоре да је главна фигура у продаји фудбалера Звезде и практично незаобилазни чинилац у трансферима Дејан Стојановић звани Кека, који је у Белој књизи о организованом криминалу приказан као вођа једног од београдских кланова. Према поузданим изворима нашег листа, утврђено је да су бивши председник Црвене звезде Драган Стојковић Пикси и генерални секретар овог клуба Зоран Дамјановић склопили најмање 15 уговора које наши извори из полиције, најблаже речено, описују као „веома чудне”.

„Веома чудни” уговори о продаји фудбалера откривени су откако су инспектори полиције специјализовани за привредни криминал ушли у просторије Црвене звезде пре неколико дана и започели даноноћну проверу свих сумњивих трансфера. Како сазнајемо, инспектори полиције почели су истовремено и „чешљање” сумњивих уговора и рачуна у Фудбалском клубу Војводина, али и у седишту Фудбалског савеза Србије.

Наш поуздан извор из врха МУП-а каже да до сада прикупљени подаци српске полиције говоре да је незванични краљ српског фудбала Бранислав – Брано Мићуновић, који у медијима фигурира и као незванични краљ црногорског подземља. Незванични подаци из Црне Горе говоре да је Мићуновић, иако се знају његови мутни послови, под заштитом врха црногорске власти. Чак је 2000. године био оптужен за двоструко убиство, али је ослобођен затвора, јер злочин није доказан. Мићуновић се, иначе, сматра љубитељем фудбала који је пре неколико година купио Фудбалски клуб Сутјеску из Никшића и увео га у виши ранг такмичења под сумњивим околностима. Наиме, реорганизацијом такмичења Сутјесци је било омогућено да се директно, без баража, пласира у Прву лигу.

Полиција има поуздане податке да се Мићуновић налази на Светом Стефану, одакле као неформални центар моћи, командује и издаје све налоге који су у вези са свим нелегалним дешавањима у фудбалу.

Полиција проверава досад прикупљене сумње и индиције да је Мићуновић у директној вези са Звезданом Терзићем, председником Фудбалског савеза Србије, и њих двојица су, према тим непотврђеним информацијама, кумови. Ту се још спомињу и имена председника Фудбалског клуба Војводина Ратка Бутуровића, чији је надимак Бата Кан Кан, и Зорана Дамјановића, генералног секретара Црвене звезде. Наш саговорник описује њих четворицу као „црногорску везу” коју повезују пријатељске и комшијске везе из Пљеваља и Никшића.

Како незванично сазнајемо, посебно се проверава веза Зорана Дамјановића са извесним Дарком Шарићем, у чијој је гаражи у Новом Београду недавно пронађено 20 килограма хероина, због чега је ухапшен један Шарићев рођак. Према поузданим информацијама, Дамјановић и Шарић су комшије и у изузетно су добрим пријатељским односима. Полиција у целој овој причи проверава да ли је Дамјановић у неке сумњиве послове увео и његову сестру која је раније радила у кабинету председника Србије и Црне Горе Светозара Маровића, а која је данас запослена у „Футури плус”, код Станка Суботића Цанета.

-----------------------------------------------------------

Урош Мишић признао напад на полицајца

Српска полиција ухапсила је јуче Уроша Мишића (19) који је осумњичен да је 2. децембра ове године, за време одржавања фудбалске утакмице Црвена звезда –Хајдук из Куле, извршио кривично дело убиство у покушају над припадником Жандармерије Небојшом Трајковићем. По истеку полицијског задржавања Урош Мишић ће, уз кривичну пријаву, бити приведен надлежном истражном судији. Како незванично сазнајемо, Мишић је на саслушању у полицији признао да је напао полицајца Трајковића.

Душан Телесковић
[објављено: 06.12.2007.]
Nema tu prostora za neki ozbiljan marketing kada se o tebi nista dobro ne moze cuti, kada mnogi ne znaju ni da postojis osim kad se plasira nesto ovakvo (ne znam ni sam kako da ga nazovem). Jedini marketing koji "radi" u takvoj situaciji je - teren. Nama je Gojko Kacar najjaci marketinski adut. Sto naravno ne opravdava ljude u klubu zaduzene da rade na tome da zabusavaju, vec moraju svim silama da se bore protiv medijske slike koja se plasira o nama.

Pored dobrih igara na terenu i rezultata, drugi prostor za marketing je gerila - navijacki marketing, a meni se cini da nase grupe vrlo dobro to rade u zadnje vreme. Samo napred!!!

Poslato: Čet Dec 06, 2007 5:54 pm
od Buca
Mislim da klub ipak moze da uradi nesto po tom pitanju.Npr:
1)Da se na poluvremenu organizuje neka nagradna igra u vidu kviza ili sutajte penal golmanu Vojvodine.Nagrada dres Vose(prava retkost da se kupi)
2)Da se obilaze osnovne skole.Gost u vasoj skoli Gojko Kacar,Josef Kizito i Ranko Despotovic delice vam pakete(majce,kackete,lopte,autograme,savete itd)
3)Bila je ona akcija za osnovce da se ide na jug.Eto ako se za mesec dana 100 njih otislo na jug,sada su svi na severu!
4)Dodela paketica za Novu godinu.Opet u vidu majci,kacketa i slicno i onih podmetaca za case sto su se dobijali kad kupis sezonski kartu(meni zao da ih koristim :lol: )
Ima jos mnogo ideja,ali...

Poslato: Čet Dec 06, 2007 6:05 pm
od ice
Ma taj tekst je sramota.Naravno da u nasem fudbalu ima svega i svacega i da mafija vrslja,ali ovakvo selektivno iznosenje cinjenica je sramota.Kao da je narucilac ovog teksta direktno Zarko Zecevic.Nigde se ne pominje Partizan i svi lopovluci i mahinacije koje su oni radili,a zna se da su oni dugo godina ovde kod nas bili lideri u svim vrstama kradja,namestaljki i zakulisnih radnji.Sta cemo sa lopovom Karadzicem koji trenutno ima funkcije predsednika FSV,zatim predsednika Partizana,clan je izvrsnog odbora FSS,ima svoju privatnu firmu i petlja se u ko zna jos koje poslove,a u Partizan je dosao da pokupi kajmak i bude izvrsna desnica Zarka Zecevica koji i dalje vlada klubom iz senke.Zasto niko ne ispituje povezanost Partizana i Banata i njihove namestaljke,a zna se da je Mirko Vucurevic godinama kao predsednik Banatskog dvora bio i clan upravnog odbora Partizana?Sta cemo sa lopovskim sudjenjem u korist Partizana,pa eto samo u zadnje dve sezone kad Partizan cak nije bio ni prvak?Lopovska kompanija je pokusavala na taj nacin da se opere u ocima navijaca,ali oni im nikako nisu oprostili namestaljku protiv Makabija Petah-Tikve za koju je cela Evropa znala.Ali jak je igrac Zarko Zecevic,ima debele veze u policiji i ne kaze se zabadava da je on jedan od najmocnijih ljudi u Srbiji.Trenutno je na sceni rat dva klana,a posto Partizan mora da osvoji titulu po svaku cenu jer ce posle rasprodati igrace i nastace haos,pored Zvezde(doduse njih imaju razloga da napadaju) napali su i nas jer su videli da smo im ozbiljan takmac i da ce imati itekakvih problema i sa nama u borbi za titulu.
Inace,sto se tice nas,svi smo svedoci da od kada je Bata dosao na celo kluba da smo mi mozda i jedini klub koji transparentno objavljuje svaki transfer i iznosi sve relevantne podatke.Problemi su bili ranije dok su tu bili Sapuric,Soklovacki i Kostic,ali te lopove ocigledno niko ne zeli da istrazuje jer za to nemaju nikakvih motiva ili im ne odgovara uopste.
Mislim da je bas na mestu ta prica o marketingu,ali i on treba da ide na dva koloseka,i da se odgovara na ove stvari i da se klub popularizuje medju nasim sugradjanima,a i sire.

Poslato: Čet Dec 06, 2007 7:39 pm
od Brane
Moja omiljena zivotna poslovica je:

"BUDLA UVEK NADJE OPRAVDANJE A PAMETAN NACIN"

Apsolutno ne vredjam nikoga (sacuvaj Boze) ali samo hocu da kazem da nam je svima najlakse da svalimo krivicu na nekoga i da kazemo da se bolje ne moze i da se nista ne isplati.
Srbenda, svaka cast na idejama. Ipak, mislim da se ovim stvarima treba baviti profesionalno. Znaci treba neko u klubu da prima pare da bi radio ove stvari. Ja nisam bas upoznat da li u skupstini kluba ima nekog od ljudi sa ovog foruma ali prvi korak bi bio razmatrati marketing na nivou kluba.
Evo recimo partizani. Verovatno su ovu prijateljsku utakmicu platili nekim buducim/sadasnjim igracem ili procentom od prodaje istog. Ko zna, nacina da se nesto uradi je neograniceno mnogo. Bata je koristio jedan proslo leto kada je hteo da "kupi" Bastu i ostale. To sve radi i dize rejting kluba. Ja ne mislim da je medijski mrak nesto sto je 100% montirano. Vise je rezultat nase (ne)aktivnosti.

Poslato: Čet Dec 06, 2007 8:03 pm
od Radoye
Brane napisao:"BUDLA UVEK NADJE OPRAVDANJE A PAMETAN NACIN"
To je dobra zivotna filozofija.
Brane napisao: Ja ne mislim da je medijski mrak nesto sto je 100% montirano. Vise je rezultat nase (ne)aktivnosti.
Ima i ovog drugog, svakako. Jos puno toga u nasem klubu "ne stima" i ne radi na nivou jednog velikog kluba. Da bi se uspelo moras prvo da pobedis u svojoj glavi taj gubitnicki mentalitet.

E sad: Ovo po skolama i zajebancije sa decom (kad kazem zajebancije ne mislim da to nije vazno ali to je ipak jedan drugi nivo u odnosu na "veliki biznis marketing") - to je po meni pre svega posao navijackih grupa. To treba da se radi uz koordinaciju i zvanicnu podrsku kluba ali u principu to je deo one "gerile" o kojoj sam pricao, propaganda od uveta do uveta, grafiti, "budi Novosadjanin" i tako to. Meni se cini da to dosta dobro funkcionise ali moze i bolje ako se i klub ukljuci.

Sledeci stupanj je organizovani marketinski nastup kroz medije, i mi tu imamo puno problema. Lako je Djukicu da da izjavu kakvu da i da se za nju cuje kad je prenesu sve novine - Brzic kad nesto kaze ako bude u Dnevniku bude a ako ne bude ne bude i to je to. To je ta blokada, da ne spominjem sada i tendenciozno izvestavalje i podmetanja i sve ostale gadosti koje su orkestrirane iz kuhinje "beogradskih blizanaca" protiv nas.

Ali u principu se slazem da bi klub trebalo da mnogo ozbiljnije radi na ovom pitanju, da se plasiraju afirmativni tekstovi, da se organizuju konferencije za stampu sa ljudima iz uprave, strucnog staba, igracima, da se mediji bombarduju informacijama u Vojvodini. Kod nas je sve to jos uvek na nivou iz Titovog doba.

Zadnje i najbitnije je ipak ono sto se na terenu desava. Ako rezultati ne izostaju nece izostati ni paznja javnosti. Opet, ova utakmica partizana sa Realom je posledica njihovih nastupa u Evropi (pa i onog finala kupa sampiona od pre 40 i kusur godina) - oni su usli ljudima "u usi". Nama to treba, konstantno igranje u Evropi i trofeji, nema boljeg marketinga od toga. Moramo se rezultatima nametnuti cak i onima koji su protiv nas da bude nemoguce da nas ignorisu...

Poslato: Čet Dec 06, 2007 8:50 pm
od Turija
Sve (iz)rečeno stoji.Ono što bih ja dodao je to da je danas svet postao veliko selo (zahvaljujući modernim tehnologijama), tj. hoću reći, da i vesti sa lokala postaju globalne i da nije potrebno moliti ili (skupo) platiti medijske magnate da bi te vinuli u (medijsku) orbitu.To je ono sa čime je Brane načeo priču:tražiti NAČIN.
Mi ne možemo otvoriti čeličnu bravu (sa 7 katanaca) zvezdinih i partizanovih medija u Beogradu, ali možemo lokalnih radija i televizija, KOJE SU SAMO FORMALNO LOKALNE, JER SE PREKO KABLOVSKE TELEVIZIJE GLEDAJU U CELOJ ZEMLJI (nisu još na satelitu, a to nam nije bitno dok ne postanemo planetarni klub).Trebaju nam samo ljudi sposobni za tu vrstu posla markentiškog, ojačani solidnom novčanom potporom Kluba i donatora.
Kada ovo pišem i tražim ličnost , pre svih mislim na Miroslava Vislavskog.Voša i Vislavski se MORAJU POMIRITI.
Viki je menjao televizije, ali na svakoj je promovisao Vošu.Te emisije bile su gledane i najpoznatije u programu tih stanica.Televizija je danas ZAKON i na nju se treba bazirati, kao i na AUDIO SPOTOVE na lokalnim radio stanicama - da narodu Voša uđe u uši. Novine su sporedne i sve će se manje čitati, pogotovo što su loše.Ali to je već briga novinara, njihovih urednika i vlasnika: kako privoleti kupca da skupo plati nekvalitetnu robu.Vreme novinarskog trača(renja) neumitno prolazi.
Dakle, za početak, nešto novaca za reklamu BY VISLAVSKI.A, posle u razradu strategije i marketinšku ekspanziju sa timom poznatih ličnosti i nadarenih ljudi, krenuti krupnim koracima u promociju Voše.

Poslato: Čet Dec 06, 2007 9:13 pm
od mihailov
Najbolji marketing je titula!Tesko da ce ljudi da cene vecito trece(ili nize)mesto.To mozemo samo mi-navijaci!Takodje,rezultati moraju da se redjaju u kontinuitetu!
Inace,Srbendine ideje su sasvim ok,pogotovo ona sa deljenjem propusnica,jer je to zaista korisno.

Poslato: Čet Dec 06, 2007 9:56 pm
od Radoye
Takodje - internet. Tu je klub "promasio sa penala" i to bas onako momacki. Kad je ovaj forum zaziveo kao deo klupskog sajta i sa dolaskom Djumija na njega mi smo bili avangarda u srpskom fudbalu, rame uz rame sa engleskim premijer-ligasima u nivou internet komunikacije kluba sa navijacima. Ali nekome (znamo kome) to tada nije odgovaralo, jer sto se manje vidi manje ima mesta za vacarenje u mutnom.

Opet, tu mogu navijaci puno da pomognu u organizaciji, kao sto je i ovaj forum opstao zahvaljujuci navijacima tako bi mogao da se radi i (polu)zvanicni sajt, znaci ne direktno vezan za neku navijacku grupu vec cisto uperen u pravcu promocije FK Vojvodine ali da ga vode i uredjuju navijaci, i da to bude redovno azurirano, da se prate mediji, da se intervjuisu igraci...

Ima puno primera odlicnih sajtova tog tipa iz celog sveta.

A za proboj u "zvanicne" medije neophodni su REZULTATI u KONTINUITETU!

Poslato: Čet Dec 06, 2007 11:39 pm
od Brane
Radoye,
apsolutno se slazem da su navedene ideje jako dobre i lake za realizaciju. Da ne kazem besplatne. Takodje, vise spadaju u domen navijackih grupa iliti neke dobrovoljne akcije. Deljenje besplatnih ulaznica posto nam stadion i onako zvrji prazan, igraci da posete neke skole, lokalne manifestacije....
Ono sto fali i sto je po mom misljenju jos bitnije je pucanje na vise ciljeve. Turija je tu skoro spelovao akcioni plan koji bi mogao i trebao da se odradi. Ne znam g. Vislavskog i koliko je on u ovom momentu realno resenje ali neko bi se sigurno trebao zaposliti. Klub mi morao imati budzetsku stavku za marketing, i to veliku!!!

Poslato: Čet Dec 06, 2007 11:46 pm
od mihailov
Brane napisao:Radoye,
apsolutno se slazem da su navedene ideje jako dobre i lake za realizaciju. Da ne kazem besplatne. Takodje, vise spadaju u domen navijackih grupa iliti neke dobrovoljne akcije. Deljenje besplatnih ulaznica posto nam stadion i onako zvrji prazan, igraci da posete neke skole, lokalne manifestacije....
Ono sto fali i sto je po mom misljenju jos bitnije je pucanje na vise ciljeve. Turija je tu skoro spelovao akcioni plan koji bi mogao i trebao da se odradi. Ne znam g. Vislavskog i koliko je on u ovom momentu realno resenje ali neko bi se sigurno trebao zaposliti. Klub mi morao imati budzetsku stavku za marketing, i to veliku!!!
Pa Vislavski je upamcen kao jedan od retkih koji je veliku paznju posvetio marketingu!

Poslato: Pet Dec 07, 2007 12:39 am
od Anonimus
mihailov napisao:Najbolji marketing je titula!Tesko da ce ljudi da cene vecito trece(ili nize)mesto.To mozemo samo mi-navijaci!Takodje,rezultati moraju da se redjaju u kontinuitetu!
Inace,Srbendine ideje su sasvim ok,pogotovo ona sa deljenjem propusnica,jer je to zaista korisno.
A do titule ce se tesko doci sa 150 ljudi na zapadu i istoku.Svaka cast onima koji dolaze,ali ipak je marketing jedan od presudnih faktora ako zelimo da budemo uspesan klub.

Poslato: Pet Dec 07, 2007 2:40 pm
od mihailov
Anonimus napisao:
mihailov napisao:Najbolji marketing je titula!Tesko da ce ljudi da cene vecito trece(ili nize)mesto.To mozemo samo mi-navijaci!Takodje,rezultati moraju da se redjaju u kontinuitetu!
Inace,Srbendine ideje su sasvim ok,pogotovo ona sa deljenjem propusnica,jer je to zaista korisno.
A do titule ce se tesko doci sa 150 ljudi na zapadu i istoku.Svaka cast onima koji dolaze,ali ipak je marketing jedan od presudnih faktora ako zelimo da budemo uspesan klub.
Pa nisam rekao da ne treba da bude marketinga,vec sta je najbolji marketing :!:

Poslato: Uto Dec 11, 2007 10:54 am
od Cause
Meni malo "upada u oči" glavni slogan : "Budi Novosađanin, navijaj za Vojvodinu." Previše se potencira izvorna lokacija i sužava obim navijačkog regrutovanja.
Ok da se probudi svest o lokal patriotizmu zbog C. zvezde i Partizana ali, mislim da je klub davno ( :lol: ) prevazišao opštinske okvire.

Moj predlog što se tiče marketinga je da se prošire okviri obraćanja-reklamiranja na teritoriju cele Vojvodine.

Poslato: Uto Dec 11, 2007 5:56 pm
od Radoye
Cause napisao:Moj predlog što se tiče marketinga je da se prošire okviri obraćanja-reklamiranja na teritoriju cele Vojvodine.
Ja se naravno slazem, s obzirom da i sam nisam Novosadjanin vec od podosta severnije i znam da ima puno Vojvodinasa sirom Potisja i Severne Backe a verujem da je isto i u Banatu i Sremu.

Ja sam to "budi Novosadjanin" uvek shvatao pre svega kao "ne navijaj za zvezdu i partizan".

Ali ako napises "budi Vojvodjanin navijaj za Vojvodinu" odmah ce ti neko zalepiti politicku pozadinu i separatizam i statijaznam tako da bi takav slogan tesko prosao i mislim da ne bi bio podoban. Mi smo takav narod da je kod nas sve politika...